Workshop: Begrijpelijke taal
Workshop · 8 Mai, 13:30 - 17:00
Maelsonstraat 12, 1624 NP Hoorn, Nederland
Gesprächspartner
Klaas-Jan GrootStellen Sie dem Organisator eine Frage
Vrijwilligerspunt
#96795
Scannen Sie mich oder besuchen Sie de.volunteer.deedmob.com/o/Vrijwilligerspunt/Moglichkeiten/Workshop-Begrijpelijke-taal/96795, um beizutreten
Scannen Sie mich oder besuchen Sie de.volunteer.deedmob.com/o/Vrijwilligerspunt/Moglichkeiten/Workshop-Begrijpelijke-taal/96795, um beizutreten
Zusammenfassung
Je besteedt veel aandacht aan je teksten. Maar hoe schrijf je eenvoudig Nederlands zodat iedereen begrijpt wat je bedoelt?Detaillierte Beschreibung
Voor veel mensen is Nederlands een moeilijke taal. Niet alleen voor mensen die niet uit Nederland komen. Ook Nederlanders begrijpen vaak niet alles wat ze lezen.
In de workshop leer je:
- Wat is laaggeletterdheid? En hoe herken je dit?
- Wat is begrijpelijke taal? En waarom zou je dit gebruiken?
- Tips en oefenen met begrijpelijke taal. Schrijven en spreken.
- Kracht van beeld en emoticons.
Na de workshop:
- Bereik je meer mensen met jouw boodschap.
- Dus ook mensen die moeite hebben met de taal.
- Voorkom je misverstanden en bespaar je tijd omdat je boodschap goed overkomt.
De workshop wordt verzorgd door Dorien Aaftink van Freya Inclusief.
Über Vrijwilligerspunt
Vrijwilligerspunt is de centrale plek in West-Friesland voor vrijwilligerswerk. We brengen niet alleen vraag en aanbod bij elkaar, we bieden ook informatie, advies en scholing van of over vrijwilligers. Hoe kunnen we u helpen?